Aku dan Kisahku

Aku bukanlah pujangga
yang dapat merangkai beribu kata dengan cepatnya
Bukan pula penyair
yang dapat merangkai kata dengan indahnya

Aku hanyalah manusia hina
yang mengharapkan kasih sayangnya
yang berharap diterima olehnya
yang bermimpi untuk hidup dengannya

Aku hanya lah manusia yang tiada guna
yang menghabiskan sisa usia
dengan percuma dan sia - sia
tanpa mengetahui tujuan dan hasilnya



Setapak demi setapak hidup ini ku jalani
setapak demi setapak juga hati ini di telanjangi
Ditelanjangi dengan kekecewaan yang tiada henti
yang membuat aku semakin terpuruk menunggu mati

Letih ku mencari
Lelah ku resapi
Tapi tetap tak berarti
Tapi tetap hanya mimpi

Sempat menemui cahaya dari sebuah pencarian
Tapi semuanya redup kembali
Cahaya itu hilang tiada bekas
dan membuatku terperangkap dalam kegelapan

Share:

0 Komentar